Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Struja poskupljuje tri odsto * Na radnoj grupi neće biti priče o simbolima * Mandiću zabranili vikende van zatvora * Blažovim partnerima vraćaju posao od 4,6 miliona * Struja poskupljuje tri odsto * Nisam moderni Čemberlen * Spoj modernih i retro zvukova
ISSN 1800-6299

Strip

Riječ Dana
Zvezdana Oluić, Unija poslodavaca Crne Gore:
Još nije ostvaren pun ekonomski doprinos žena, naročito u mjeri koja odgovara njihovom stvarnom potencijalu.

Vic Dana :)

Na predstavi u kojoj i publika učestvuje šoumen se obraća publici:
- Ko od prisutnih upražnjava seks svaki dan, neka digne ruku!
Naravno, 90 odsto prisutnih sa ponosom podignu ruke.
- A ko ga upražnjava jednom nedjeljno?
Par desetina ljudi digne ruke ne tako ponosno.
- A ko ga upražnjava jednom mjesečno?
Nekolicina bojažljivo digne ruke.
- A sada da vidim koliko vas ga upražnjava jednom godišnje!
U tom momentu jedan čovjek ustane sa stolice i skakući vikne:
- Jaaa, jaaa, jaaa!!!
Šoumen ga zbunjeno upita:
- Pa dobro, čovječe, što ste onda tako srećni?
- Pa danas je taj dan!

Arhiva
Dan:
Mjesec:
God:

Razno
Uclani se

Lov i ribolov SUSRET SA ROŽAJSKIM RIBOLOVCEM SEADOM MURIĆEM
Sejo sa lipljenom Ibar, rijeka mog života i uspomena
Dan - novi portal
Ibar je u prvim svojim metrima prava planinska ljepotica, neukrotivog toka, brza, bistra i hladna. Izvire na oko 1550 metara nadmorske visine u samom podnožju planine Hajle u neposrednoj blizini Rožaja. Bogata je autohtonom potočnom pastrmkom, ljipljenom i mladicom. Što se tiče bijele ribe dominira klen, tu i tamo može se pronaći i poneki skobalj. Sami tok i kanjon Ibra je kao stvoren za jedan od najstarijih načina ribolova, a to je fly fishing – mušičarenje.
Naš sagovornik Sead Murić, po struci ugostitelj, počeo je baviti se ribolovom još u ranom djetinjstvu.
-Svoje prve ribolovne korake sam naučio od svog oca koji, na žalost, više nije živ. Do prije par godina unazad, lovio sam prvenstveno pastrmku koja dominira terenima u okolini Rožaja koristeći razne ribolovne tehnike i mamce. Ali, uvijek mi je maštu golicala jedna misao, a to je ribolov na tkz. „mahač”, ili fly fishing. Na kraju sam uspio nabaviti opremu i kreću moji prvi koraci u ovoj najsportskijoj ribolovnoj disciplini – kazao je, između ostalog, on. Ističe da je ubrzo posjetio revir u Plavu.
-Na moju početničku sreću i oduševljenje kompletnim ambijentom i svime što prati fly fishing, imao sam tog dana par kapitalnih ljipljana, koji su mu dali energiju i volju da nastavim da se bavim sa još većim entuzijazmom mušičarenjem. I to malo iskustva kojeg sam stekao u Plavu, u nekoliko obilazaka imalo je veliki efekat i vrlo brzo je dalo prve opipljive rezultate nakon samo nekoliko izlazaka na Ibru. Mogu slobodno da se pohvalim da su rezultati bili začuđujuće uspješni i za mene zadivljujući. S obzirom da u Rožajama do tada niko nije mušičario, mnoge ribolovce koji bi se tada našli u mojoj blizini bi očarao taj sistem, ali i moji sve bolji ulovi kao i sve drugo što ide uz ovu tehniku, zapravo najstariji način ribolova – kazao je, između ostalog, Murić.
On je istakao da se može reći da je „pionir mušičarenja” u Rožajama.
-Iako se može reći da sam u neku ruku pionir mušičarenja u Rožajama, za kratko vrijeme sam dobio podršku od strane par kolega ribolovaca, koji već lagano ulaze u tokove mušičarenja. Tako da smo ja i drugari veoma brzo prenijeli svoja iskustva sa „revira” (fly fishing zona) na divlju vodu i sa ponosom ističem sistem „uhvati - pusti”, a svojim ličnim primjerom na svakom mjestu, ali i zabilježenim snimcima i fotografijama, kao permanentnom pričom sa ostalim ribolovcima ovog kraja, mušičara i drugih ribolova koji po sistemu „uhvati i pusti”, vraćaju ribu svakodnevno je sve više. Takođe veliko mi je zadovoljstvo što radim na edukaciji sa mladim ribolovcima, jer samo zajedno možemo zaštitili riblji fond koji je i onako u deficitu – kazao je on.
Ističe da je definitivno najveći problem u ovom dijelu rijeke Ibar smeće, koje se nekontrolisano odlaže.
-Bukvalno ga ima svugdje, jer ga nesavjesni građani Rožaja i okoline bacaju u rijeku, ali kako vrijeme odmiče, na svu sreću će po svemu sudeći ubrzo i tome doći kraj, jer sljedeće godine počinje sa izgradnjom kolektor za pročišćavanje otpadnih voda, što će zasigurno pomoći na očuvanju ribljeg fonda i cjelokupnog ekosistema u ovom dijelu Crne Gore. Ali, i u ovakvim uslovima, Ibar može da pruži izvanrednu zabavu i vrhunski ribolov kapitalnih salmonida, koji dostižu gabarite i za mnogo veće rijeke od Ibra i pravi su primjerci za divljenje. Ljipljan polako počinje da dominira donjim tokom, a u stopu ga prati populacija mladice, koje ima u sve većem broju. Iako sam veliki ribolovni entuzijasta, na žalost za rijeku Ibar, nemam toliko vremena koliko bih želio biti pored nje, jer sam od skoro postao vlasnik etno restorana „Ognjište”, koji se nalazi uz samo korito rijeke Crnje, koja je ujedno i na crnogorskoj teritoriji glavna pritoka Ibra – pojasnio je on. Rječica Crnja, dodaje, prirodno je mrijestilište autohtonih potočara i zasigurno je jedna od najčistijih voda na sjeveru Crne Gore.
-Kao član Sportsko-ribolovnog kluba „Ibar” iz Rožaja, svim raspoloživim sredstvima se sa ostalim članovima trudim da poboljšamo riblji fond i da je sačuvamo od krivolovaca i zagađivača. Najviše pažnje posvećujemo mrjestilištima u jesenjem periodu, kada se najbolje može vidjeti koliko bogatstvo posjeduje ova planinska ljepotica. Iskreno se nadam, da ćemo kao ribolovni klub već sljedeće godine učestvovati na zvaničnim takmičenjima u mušičarenju. Takođe, već smo pokrenuli neke smjernice oko osnivanja revirskog dijela rijeke tkz „fly zone”, što bi bilo od velikog značaja za sve ribolovce i ljubitelje mušičarenja. Pozivam sve kolege ribolovce iz Crne Gore i šire, koji žele posjetiti ovu divlju ljepoticu, da dođu da se jave i da idemo zajedno loviti i uživati u živopisnom kanjonu rijeke Ibar i njegovoj divljoj ljepoti i loviti najljepše pastrmke, lipljene i mladice na svijetu.